Piemērots apģērbs fitnesam

Pirms sākt apmeklēt sporta klubu, ir jāparliecinās, ka būs ko vilkt mugurā. Protams, ka nav nepieciešams pārspīlēt ar pašu dārgāko, modernāko un stilīgāko sporta apģērbu, taču sporta tērps jebkurā gadījumā atšķirsies no ikdienas drēbēm. Var jau būt, ka kādam arī ikdienas stils ir diezgan brīvs un sportisks, taču daudziem, piemēram, darbā ir jāievēro noteikts dreskods, tāpēc varbūt nemaz mājās nav piemērotu apavu. Pavisam noteikti būs nepieciešamas botes. Turklāt tādas, kuras ir piemērotas sportošanai, nevis iešanai. Mūsdienās ir diegan liela sporta apavu daudzveidība un veikalā var atrast botes gan iešanai, gan skriešanai, gan basketbola spēlēšanai, gan jebkam citam. Protams, parastam cilvēkam nevajadzētu pārāk iedziļināties dažādo apavu veidos, taču jāizvēlas sportošanai domātie apavi. Pēc tam tie jāpielaiko un jāsaprot kuri tad būs visērtākie, jo sportošanai ir nepieciešami patiešām ērti apavi. Ja tie berzīs, spiedīs vai kā citādi būs neērti, tad nekāda veiksmīgā sportošana vis nesanāks. Kvalitatīvi sporta apavi, protams, būs dārgi, taču tas nav iemesls atmest ar roku sportam. Var sākumam arī izvēlēties pavisam vienkāršus apavus, kaut vai vietējā Rimi vai Maximā nopērkamos. Patiesībā, ja plāno apmeklēt dažādas fitnesa nodarbības, tad apavi var nebūt nemaz tik svarīgi, jo daudzas nodarbības notiek zeķītēs – apavi nemaz nav nepieciešami. Protams, ja plāno apmeklēt arī trenažieru zāli, tad gan vajadzēs apavus, jo ar zeķēm pa skrejceliņu vai eliptisko trenažieri iet gluži nebūs pareizi. Pārējais sporta tērps arī ir nepieciešams pietiekami viegls un ērts. Arī apavi nedrīkst būt pārāk smagi, jo tas dos papildus slodzi (kaut gan dažiem tieši tas ir nepieciešams). Apmeklējot sporta zāli var redzēt visdažādākos sporta tērpus, it īpaši sieviešu vidū. Ir redzams, ka daudzas ir iegādājušās dārgus sporta tērpus, visticamāk pirktus speciālos sporta veikalos par dārgu naudu. Taču ir arī tādi cilvēki, kuri vienkārši uzvelk kādus legingus, tirgū pirktas sporta bikses un pirmo t-kreklu, kas gadījās pa rokai. Ir sievietes, kuras sporta tērpu ļoti saskaņo – gan ar apaviem, gan zeķēm. Viss ir saskaņotās krāsās, taču ir tādi cilvēki, kuriem par krāsu saskaņošanu nav laika domāt – galvenais, lai būtu kaut kāds apģērbs, ko uzvilkt sporta zālē. Un patiesībā tas tērps nemaz nav tik svarīgs – tieši tā saskaņošana un lielas naudas tērēšana. Uz sporta zāli un fitnesa nodarbībām cilvēki dodas, lai nomestu svaru, uzlabotu fizisko veselību, uzlabotu ķermeņa izskatu vai vienkārši labsajūtu un uzturētu sevi formā. Ja ar šādu mērķi iet uz sporta zāli, tad protams būs diezgan vienalga par tērpu, jo tā jau nav modes skate, kur ir jāsacenšas ar pārējiem. Bieži vien daudzi izvairās no sporta zāles apmeklējuma ar aizbildinājumu, ka viņiem taču nav ko uzvilkt, jo visas sportam domātās drēbes un apavi maksā lielu naudu. Patiesībā tas ir tikai iegansts, lai neietu, jo pietiek ar pašu lētāko sporta tērpu. Ja tu sporto sev, lai uzlabotu pats savu veselību un ķermeni, tad tas, kā tu sportošanas laikā izskaties nav svarīgi. Arī krāsoties nevajadzētu ejot uz sporta klubu, jo treniņa laikā visa kosmētika var notecēt. Protams, ja dodies pa taisno no darba uz sporta zāli, tad vari paņemt līdzi kosmētikas noņēmēju – arī bez kosmētikas neviens neizskatās nemaz tik traki kā iedomājas, turklāt sporta zālē tas nav svarīgākais, ja tur iet pareizo mērķu vadīts.

Kā uzsākt nodarboties ar fitnesu

Kā sākt nodarboties ar sportu? Un nevis sākt treniņus kādiem profesionāliem nolūkiem, bet vienkārši tāpēc, lai uzlabotu savu fizisko veselību. Sievietēm ļoti labas ir dažādas fitnesa nodarbības. Parasti jau, ja sieviete nav nekā saistīta ar sportu, tad trenažieru zāles apmeklējums var būt diezgan mulsinošs un ne pārāk progresīvs. Protams, ka sporta klubos ir iespējams prasīt treneru palīdzību, lai tiktu izveidota treniņu programma. Tādā gadījumā treneris noskaidros tavas vēlmes un ne tikai izveidos programmu, bet arī parādīs kā katrs vingrinājums ir jāveic. Šāds pakalpojums gan ir nedaudz dārgāks nekā parastas sporta nodarbības, tāpēc varbūt ne visi tādu izvēlas. Taču no otras puses – nav nepieciešams ņemt treneri katru reizi. Ir pilnīgi pietiekami, ka treneri izvēlas dažas pirmās reizes – pēc tam jau pats var viegli atcerēties visus vingrinājumus un tos pildīt individuāli. Kaut gan ir cilvēki, kuriem ir nepieciešama arī motivācija, un ja viņi būs atstāti vienatnē pildam savus vingrinājumus, tad ir liela iespēja, ka šie cilvēki sāks haltūrēt – uztaisīs tik vingrinājumus cik ir ērti un tajā pašā brīdī, kad kļūs nedaudz grūti, tad viņi pārstās. Katrs jau pats zina vai viņš ir spējīgs vienatnē cītīgi vingrot un nešmaukties, vai tomēr ir labāk, ja kāds stāv blakus, skatās un motivē. Tieši tāpēc dažādas fitnesa nodarbības ir laba lieta – tur visu laiku klāt ir treneris, kurš vada nodarbību. Protams, ja ir daudz sportot gribētāju, tad var gadīties, ka treneris ne visu laiku tevi vēros, taču, ja būsiet tikai daži, tad tomēr tevi visu laiku vēros. Galvenais ir atrast sporta klubu, kurš būtu pietiekami tuvu mājām, ar nodarbībām un treneriem, kuras patīk un šķiet interesantas, kā arī ar pieņemamām cenām. Ja tas ir atrasts, tad nav vairs iemeslu, lai izvairītos no sportošanas. Sākumā, ja ilgi nekas nav darīts, nebūs skaidrs kas kurā nodarbībā notiks. Mūsdienās nodarbību nosaukumi ir diezgan sarežģīti – nav vienkārši aerobika un viss. Piemēram, vārdi tabata vai kalanētika neko daudz neizteiks, tāpēc pirms apmeklēt kādu nodarbību ir jāizlasa tās apraksts. Protams, šie apraksti ir diezgan vispārīgi – katrs treneris tomēr vada nodarbību pēc saviem ieskatiem, tāpēc šajos aprakstos nebūs minēti konkrēti vingrinājumu veidi. Pēc aprakstiem var gūt tādu vispārēju priekšstatu par to, ko sagaidīt. Sākumā vienmēr ir jāsāk ar zemas intensitātes nodarbībām – augstas intensitātes nodarbības varēs apmeklēt tikai pēc pāris mēnešu regulāras sportošanas. Ja tu aiziesi uz augstas intensitātes treniņu jau pašā sākumā un izturēsi visu nodarbību, tad nākamās pāris dienas būs diezgan grūtas, jo sāpēs ļoti daud kas. Pēc šādām nodarbībām, kad pēc tam vairākas dienas ir jāmokās, var pāriet vēlme sportot, tāpēc ir jāsāk pamazām. Viss nāks ar laiku. Nevajag satraukties, ka jūties kā neveiklākā un nesportiskākā starp visām pārējām apmeklētājām – arī pārējās ar kaut ko sāka. Nodarbību laikā, protams, ir jācenšas darīt viss, ko vien tu spēj, taču, ja ir galīgi grūti, tad labāk vingrinājumu izdarīt nedaudz mazāk reižu vai ne tik intensīvi. Ja reiz ir uzsākts nodarboties ar sportu, tad tas ir jādara regulāri. Ja nākamjā dienā kaut kas sāp – tas ir tikai normāli. Var izlaist 1 vai 2 dienas, un tad atkal atgriezties uz kādu nodarbību.

Kā apmeklēt sporta klubu

Droši vien daudziem dzīvē pienāk brīdis, kad saproti, ka tomēr vajadzētu sākt nodarboties ar sportu. Ņemot vērā, ka lielākajai daļai ir sēdošs darbs, tad fiziskās aktivitātes ir ļoti nepieciešamas. Patiesībā mēs ikdienā staigājam ļoti maz. Liela daļa arī braukā ar automašīnu – pat līdz tuvākajam veikalam. Būtu labāk, ja brīvdienās vismaz tuvākajā apkārtnē visur aizietu ar kājām, nevis brauktu ar auto, jo kaut kad taču ir arī jāstaigā. Taču, ja nu galīgi nesanāk kur vai kad staigāt, tad jāapdomā par fiziskajām aktivitātēm, jo tas ir visiem nepieciešams. Protams, neviens neliek “uzkačāt” baigos muskuļus un kļūt par fitnesa modeli vai pavadīt katru dienu vairākas stundas sporta klubā. Pārspīlēt nav nepieciešams, taču nedaudz fiziskā aktivitāte ikvienam ir ļoti vēlama un ieteicama. Arī tad, ja nekādu veselības problēmu nav, tās agrāk vai vēlāk parādīsies, taču uzturot sevi formā no tām var izvairīties – cik nu tas ir iespējams. Katrā ziņā no sportošanas uzlabojas ne tikai fiziskais ķermenis, bet arī prāts un garastāvoklis, jo sportošanas laikā izdalās tādas vielas, kas cilvēkā rada prieka sajūtu. Tāpēc sportiskas aktivitātes ir īpaši ieteicamas tiem, kuriem ir nosliece uz depresiju vai drūmām domām – ar sportu patiešām var uzlabot garastāvokli. Arī tad, ja it kā nav nekā par ko priecāties, pēc fitnesa nodarbības tu patiešām jutīsies daudz labāk. Kā arī tad, ja vairāk kaut ko aktīvi darīsi, tad būs vairāk spēka un enerģijas, nebūs vairs tāds nogurums pēc it kā nekā nedarīšanas. Arī miegs parasti uzlabojas, un, kā jau visiem zināms, kvalitatīvs miegs ir ļoti nozīmīga mūsu dzīves sastāvdaļa, jo tā laikā smadzenēm ir brīnišķīga iespēja patiešām atpūsties un restartēties. Mūsdienu stresainajā dzīvē šāda atpūta ir ļoti, ļoti nepieciešama. Katrā sporta klubā ir vairākas opcijas – var maksāt gan par katru apmeklējuma reizi, gan izvēlēties sev piemērotu abonementu. Protams, ka izdevīgākais variants būtu abonements – tas ir izdevīgs ne tikai cenas ziņā, bet tas arī motivē apmeklēt sporta klubu. Ja izvēlies maksāt par katru nodarbību, tad bieži vien ienāk prātā doma – varbūt tomēr nemaz šodien neiet? Un visbiežāk šādās situācijās cilvēks arī neaiziet. Taču tad, ja ir jau nopirkts abonements, tad varbūt būs lielāka iespēja, ka sporta klubu apmeklēsi, jo tomēr par to jau ir samaksāts. Reti kurš būs ar mieru samaksāt vairāk kā 30 EUR par mēneša abonementu un aiziet tikai 2 vai 3 reizes. Vismaz tas būs labs motivators, jo lieki izmest naudu neviens nevēlas. Vēl labs motivators regulāri doties uz sporta klubu ir atrast kādu, ar kuru to apmeklēt kopā – ar kādu draudzeni vai kolēģi. Tad tas būs daud interesantāk, nekā tad, ja dosies tur viena. Sākumā protams būs grūti pierast pie nodarbību apmeklējuma, taču vēlāk jau tas izveidosies kā ieradums un pašam liksies, ka kaut kas nav tā kā vajag, ja kādu reizi sanāks izlaist. Protams, mēs visi esam gana aizņemti, katram ir gan sava privātā dzīve, gan darbs, ir vēlme arī nedaudz atpūsties kādā brīvā brīdi, tāpēc var likties, ka nebūs laika apmeklēt sporta zāli. Īstenībā ir tieši pretēji – jo vairāk dari un paspēj, jo vairāk varēsi izdarīt. Sportojot arī radīsies vairāk enerģijas citām aktivitātēm.

Fitnesa tendences

Arī sporta klubiem un fitnesa nodarbībām ir dažādas tendences. Gluži tāpat kā apģērbiem vai aksesuāriem. Ik pa laikam parādās jauna veida fitnesa nodarbības un bieži vien, tās uzrunā daudz jaunu apmeklētāju. Bieži vien kāda fitnesa nodarbība pēc tam, kad guvusi lielu atsaucību un popularitāti tiek piedāvāta praktiski visur. Ir tikai loģiski, ka katrs sporta klubs vēlas pēc iespējas vairāk apmeklētāju, tāpēc noteikti ieviesīs jaunāko un populārāko nodarbību. Lai to izdarītu protams ir nepieciešami zinoši un profesionāli treneri, kuri spētu jaunās nodarbības ieviest praksē. Šogad lielu popularitāti ir guvuši augstas intensitātes treniņi. Šie treniņi sastāv no  īsiem augstas intensitātes treniņiem un zemas intensitātes jeb atpūtas periodiem, kuri visbiežāk ilgst mazāk par 30 minūtēm. Šāda tipa treniņi parasti ir svaru zālē, taču arī starp fitnesa nodarbībām ir iespējams atrast augstas intensitātes nodarbības. Protams, ja esat tikai iesācējs, tad šāda veida treniņi nebūs tā pareizā izvēle ar ko uzsākt nodarboties ar sportu. Kā jau katru gadu, dažādas grupu nodarbības ir allaž aktuālas. Tās ir ne tikai praktiskas pašam sporta klubam (jo vienlaicīgi sporto vairāki cilvēki), bet tās ir motivējošas arī pašiem nodarbību apmeklētājiem. Neatkarīgi no nodarbības veida, cilvēki tomēr redz ko dara ne tikai treneris, bet arī pārējie dalībnieki un nevienam negribas būt tam, kurš vienīgais nespēj tikt līdzi trenerim un kārtīgi pildīt visus vingrinājumus. Katrs, protams, visu dara pēc savām spējām, taču tas nemaina to, ka savstarpēji cilvēki viens otru motivē. Arvien biežāk varam redzēt arī daudz tehnoloģiju, kādas agrāk bija reti kuram. Viena no populārākajām šāda tipa ierīcēm ir viedie sporta pulksteņi. Tādus varam arvien biežāk redzēt arī sporta kluba apmeklētājiem. Tos var sasinhronizēt ar savu viedtālruni, lai varētu sekot līdzi saviem treniņiem un attīstībai. Šādi pulksteņi skaita kalorijas, pulsu, laiku utt. Protams, šādas ierīces ir diezgan dārgas, jo tās vēl ir salīdzinoši jaunas. Turklāt, jo vairāk tam ir funkciju, jo dārgāks tas ir. Taču vai tāds patiešām ir nepieciešams? Jā, it kā ir interesanti paskatīties kāds tev pulss, cik soļi noieti un cik kaloriju sadedzinātas, taču tikai intereses pēc domājams nav vērts šādu pulksteni pirkt. Taču ja līdzekļi atļauj, tad var jau arī tīri intereses pēc to iegādāties – kāpēc gan ne? Diezgan populāri ir ne tikai grupu treniņi, bet arī individuālie treniņi un nodarbības. Tādas gan var piedāvāt ne visi sporta klubi, jo viss atkarīgs no telpu un treneru pieejamības, taču ir jārēķinās ar to, ka šāds treniņš maksās daudz vairāk nekā parastais grupu treniņš. Turklāt, ne vienmēr uz visiem grupu treniņiem atnāk ļoti daudz cilvēku. Var gadīties, ka bez tevis atnāk vēl tikai viens cilvēks – tad tā sanāk gandrīz kā individuālā nodarbība. Vairāki sporta klubi ir sākuši piedāvāt arī treniņu programmas vecākiem cilvēkiem. Ja cilvēks nav pārāk sportisks, tad var gadīties, ka parastās grupu nodarbības būs grūti apmeklēt, jo vienkārši būs grūti tikt pārējiem līdzi. Protams, nav obligāti jādara tieši tik cik treneris rāda, taču daudziem rodas neērta sajūta, ka nespēj izdarīt tik daudz cik pārējie apmeklētāji. Tādos gadījumos ir labi, ja tiek piedāvātas šādas nodarbības, jo pēc kāda laiciņa jau būs iespējams pievienoties arī parastām grupu nodarbībām kopā ar visiem.