Fitnesa nodarbību veidi

Tad, kad esi izlēmis sākt nodarboties ar sportu un izvēlējies sporta zāli, ir jāizdomā uz kādām fitnesa nodarbībām doties. Protams, ja esi vēl sportošanas iesācējs, tad jāizvēlas zemākas intensitātes nodarbības un pēc kāda laika jau varēs pamēģināt arī augstākas intensitātes nodarbības. Parasti sporta klubos tiek piedāvātas dažāda veida nodarbības, kuras ir piemērotas gan iesācējiem, gan jau pieredzējušiem sportistiem. Šoreiz aplūkosim nodarbības, kuras parasti var atrast ikvienā sporta zālē. Pilates ir diezgan populāra nodarbība, kura ir kā ideāla izvēle arī tiem, kuri tikko sākuši sportot. Šajās nodarbībās saskarsieties ar saudzīga vingrojumu sistēmu un skaista ķermeņa izkopšanas metodēm, kas apvieno sevī gan spēka, gan lokanības, gan elpošanas vingrinājumus. Protams, katra nodarbība ir atkarīga arī no trenera – pilates var būt gan diezgan mierīga un zemas intensitātes nodarbība, gan arī vidējas intensitātes (http://www.heti24.fi/pikalaina/). Arī intensitātes pakāpe ir atkarīga no katra individuālā sagatavotības līmeņa. Regulāri apmeklējot pilates, tās palielinās muskuļu spēku, izkops stāju, uzlabos līdzsvara izjūtu, atslogos mugurkaulu, nodrošinās efektīvu asinsrites sistēmas darbību, atbrīvos ķermeni un nomierinās prātu. Body Toning ir kardio un spēka slodzes vingrojumu apvienojums ķermeņa formas veidošanai. Šīs gan būs daudz intensīvākas nodarbības nekā pilates, jo šajās nodarbībās bieži vien izmanto dažādu inventāru, piemēram, hanteles. Tā kā šajā nodarbībā būs arī kardio vingrinājumi, tad uzreiz var noprast, ka tie būs diezgan intensīvi, it īpaši iesācējiem. Pēdējā laikā diezgan populāra nodarbība ir kalanētika. Tā ir pārbaudīta un droša vingrošanas sistēma, kura balstās uz mērenas intensitātes, nelielas amplitūdas kustībām, kas tiek izpildītas daudz reižu, tādejādi panākot dziļo muskuļu iesaistīšanu, kas savukārt ir svarīgi veidojot skaistu un stingru ķermeni. No vienas puses kalanētika nav pārāk intensīva, jo kustības nav ļoti aktīvas, taču no otras puses, viena kustība var tikt atkārtota pat 40 reizes – tādā gadījumā arī pašas vienkāršākās kustības var sākt likties diezgan grūtas. Arī body art nodarbības var būt laba izvēle. Tās būs vidējas intensitātes nodarbības. Visi body art vingrinājumi un pozas vienlaicīgi trenē vairākas muskuļu grupas. Body art būs lieliska nodarbība, ja vēlies būt lokans, iegūt lielisku ķermeņa plastiku, būt līdzsvarā, iegūt nevainojamu stāju kā arī spēcīgu muskulatūru. Body art ir kaut kas starp pilatēm un daudz aktīvāku nodarbību. Protams, arī katrā sporta klubā parasti ir kāda jogas nodarbība. Taču jogas veidi ir dažādi, ir tādas jogas, kur fiziski nekādas aktivitātes nenotiek – uzsvars tiek likts vairāk uz tādu kā meditāciju. Taču ir arī “parastā” tipa jogas, kur jāveic vingrojumi. Patiesībā joga vienmēr vingrina gan ķermeni, gan prātu, tāpēc uz šīm nodarbībām var doties, ja vēlaties ko relatīvi mierīgu. Protams, jogas vingrinājumi nav vienkārši, taču regulāri ar to nodarbojoties, rezultāti uzlabosies un būs daudz vieglāk atkārtot dažādas jogas pozas. Ja gribas tādu jogu, kur var arī tikt vaļā no nedaudz liekā svara, tad var izmēģināt karsto jogu – jebkādas kustības karstumā liks ķermenim svīst un līdz ar to arī tauku apjoms samazināsies. Tikai vadīties pēc nodarbību aprakstiem gan nevar, lai saprastu vai konkrētā nodarbība būs piemērota un patiks (lainaa työttömälle). Vislabāk būtu apmeklēt katru nodarbības veidu, lai noskaidrotu kas tieši šajās nodarbībās notiek un kāds ir konkrētais treneris. Var būt tā, ka, piemēram, pilates pie viena trenera patīk, bet pie cita nē, tāpēc ir jāvadās pēc savām izjūtām.