Kā uzsākt nodarboties ar fitnesu

Kā sākt nodarboties ar sportu? Un nevis sākt treniņus kādiem profesionāliem nolūkiem, bet vienkārši tāpēc, lai uzlabotu savu fizisko veselību. Sievietēm ļoti labas ir dažādas fitnesa nodarbības. Parasti jau, ja sieviete nav nekā saistīta ar sportu, tad trenažieru zāles apmeklējums var būt diezgan mulsinošs un ne pārāk progresīvs. Protams, ka sporta klubos ir iespējams prasīt treneru palīdzību, lai tiktu izveidota treniņu programma. Tādā gadījumā treneris noskaidros tavas vēlmes un ne tikai izveidos programmu, bet arī parādīs kā katrs vingrinājums ir jāveic. Šāds pakalpojums gan ir nedaudz dārgāks nekā parastas sporta nodarbības, tāpēc varbūt ne visi tādu izvēlas. Taču no otras puses – nav nepieciešams ņemt treneri katru reizi. Ir pilnīgi pietiekami, ka treneri izvēlas dažas pirmās reizes – pēc tam jau pats var viegli atcerēties visus vingrinājumus un tos pildīt individuāli. Kaut gan ir cilvēki, kuriem ir nepieciešama arī motivācija, un ja viņi būs atstāti vienatnē pildam savus vingrinājumus, tad ir liela iespēja, ka šie cilvēki sāks haltūrēt – uztaisīs tik vingrinājumus cik ir ērti un tajā pašā brīdī, kad kļūs nedaudz grūti, tad viņi pārstās. Katrs jau pats zina vai viņš ir spējīgs vienatnē cītīgi vingrot un nešmaukties, vai tomēr ir labāk, ja kāds stāv blakus, skatās un motivē. Tieši tāpēc dažādas fitnesa nodarbības ir laba lieta – tur visu laiku klāt ir treneris, kurš vada nodarbību. Protams, ja ir daudz sportot gribētāju, tad var gadīties, ka treneris ne visu laiku tevi vēros, taču, ja būsiet tikai daži, tad tomēr tevi visu laiku vēros. Galvenais ir atrast sporta klubu, kurš būtu pietiekami tuvu mājām, ar nodarbībām un treneriem, kuras patīk un šķiet interesantas, kā arī ar pieņemamām cenām. Ja tas ir atrasts, tad nav vairs iemeslu, lai izvairītos no sportošanas. Sākumā, ja ilgi nekas nav darīts, nebūs skaidrs kas kurā nodarbībā notiks. Mūsdienās nodarbību nosaukumi ir diezgan sarežģīti – nav vienkārši aerobika un viss. Piemēram, vārdi tabata vai kalanētika neko daudz neizteiks, tāpēc pirms apmeklēt kādu nodarbību ir jāizlasa tās apraksts. Protams, šie apraksti ir diezgan vispārīgi – katrs treneris tomēr vada nodarbību pēc saviem ieskatiem, tāpēc šajos aprakstos nebūs minēti konkrēti vingrinājumu veidi. Pēc aprakstiem var gūt tādu vispārēju priekšstatu par to, ko sagaidīt. Sākumā vienmēr ir jāsāk ar zemas intensitātes nodarbībām – augstas intensitātes nodarbības varēs apmeklēt tikai pēc pāris mēnešu regulāras sportošanas. Ja tu aiziesi uz augstas intensitātes treniņu jau pašā sākumā un izturēsi visu nodarbību, tad nākamās pāris dienas būs diezgan grūtas, jo sāpēs ļoti daud kas. Pēc šādām nodarbībām, kad pēc tam vairākas dienas ir jāmokās, var pāriet vēlme sportot, tāpēc ir jāsāk pamazām. Viss nāks ar laiku. Nevajag satraukties, ka jūties kā neveiklākā un nesportiskākā starp visām pārējām apmeklētājām – arī pārējās ar kaut ko sāka. Nodarbību laikā, protams, ir jācenšas darīt viss, ko vien tu spēj, taču, ja ir galīgi grūti, tad labāk vingrinājumu izdarīt nedaudz mazāk reižu vai ne tik intensīvi. Ja reiz ir uzsākts nodarboties ar sportu, tad tas ir jādara regulāri. Ja nākamjā dienā kaut kas sāp – tas ir tikai normāli. Var izlaist 1 vai 2 dienas, un tad atkal atgriezties uz kādu nodarbību.